20 March 2016

Come Back After Long Hiatus

Hello? Is there anyone still alive in blogger nowdays? I mean in 2016? 

Well, aku bangun balik.

Sooooooooo... for this several years, yes my life had little up and down crisis. Jatuh-sungkur. Biasalah, kena faham, konsep lose and gain something adalah proses mengajar kau what life is.

Belajar untuk lepaskan.

Kalau dulu aku akan mogok dengan sesiapa sahaja yang downgrade kemahuan atau lebih manis so called harapan aku. Aku terbalik kan meja, maki depan depan dengan sesiapa yang cuba jadi musuh temporary waktu itu. Tapi, sekarang... bila usia kau dah lebih sesuku tempoh peram arak, kau kena belajar buat. Sebab tu benda orang dewasa buat.

Belajar untuk terima.

Belajar untuk terima kelemahan, belajar untuk terima diri sendiri. Benda ni aku tengah belajar. Kau ingat senang? Nak tengok diri sendiri pun susah, ni kan nak terima diri sendiri. Heh.

*tulisan pertama dari mobil untuk entri pertama setelah beberapa tahun hiatus.